slappy christmas


hej! nu är vi på fitte.blogg.se tillbaka efter jullovet eller kullovet som vi så roligt brukar kalla det.

för det ligger till på detta viset, ingen skall behöva jobba på julen. det jobbigaste man får offra sig att göra är att öppna julklappar och dricka glögg.

men nyss fick jag höra av micke persbrandt (är han en hunk? jag skulle inte ligga med honom!) att 120 miljoner barn jobbar heltid, det är helt galet. inte konstigt att jag inte får tag på något nytt jobb när 120 miljoner barn har tagit alla.

de jobbar säkert för mindre lön också, de bor ju hemma och allt de behöver köpa för sina pengar är snask och läsk och sådant är billigt.

nu skall jag citera en mycket lärd människa, pissed-off white trash redneck conservative så fint sade, "They took our jobs!" eller som hans gode vän lade till "dey turk errr jeobs!".

men det finns räddning även i en kris som denna.

 

det är bara att ringa ronald (ja det är han som klär ut sig till mcdonken clownen, det är hans undercover för att se vilka som är de största busarna. förlåt jag menade de minsta busarna), han spöar upp ungen som tagit ditt jobb. eller så kanske man skulle sadla om till pojkörfilare.

 

men snart är det nyår, då får man vila upp sig igen.

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0