en hårdkokt slacker


alx kommer hem, hon stormar in i sovrummet i jakten på en riktigt blöt puss. hon ringde från jobbet när hon hade lunch, hennes saknandt har vart stor.
jag bara väntar att hon skall upptäcka "det". hon upptäcker "det" inte förrän hon får sin hett eftertraktade blöta puss.

alx - DU LUKTAR ÖÖLLL.

sedan ser hon den vackert glimmande guldiga burken. jag kunde inte hålla mig. jag känner att jag måste ta detta nya slacker-liv på allvar, det är inte lätt att gå från att vara en hårt arbetande lönetagare till att bli en arbetslös bidragstagande loser, inom loppet av 48 timmar.
känner att nästa steg i evolutionen (finns det något uttryck för bakvänd evolution? att åldras kanske?) blir nog en vit nätbrynja. helst bättre begagnad så den har den där härligt gula nyansen av spilld öl och intorkadsvett. hon fortsätter att prata med mig ett tag, men av mina svar att döma, jag är trött och dryg,  så slutar hon och ställer frågan

alx - är det den första?

jag skrattar lite lätt för att lura in henne i fällan

alx - va fan fitte

skrattar lite mer, hon börjar se sig om i sovrummet

alx - om jag går runt i lägenheten, kommer jag hitta fler öl burkar då?

fitte - haha, neeej.

säger jag på ett väldigt otrovärdigt vis

alx - fitte, kommer jag hitta det eller?

fitte - haha, inga BURKAR..

alx - har du druckit SPRIT?

fitte - haha

sen flackar jag lite med blicken för att verka påkommen som värsta skåpsuparn

alx - du har varit arbetslös i EN dag

fitte - fattar du hur påfrestande livet som arbetslös är?

undrar jag, för att sedan håna henne lite för att hon var lite väl lättlurad. men för att citera ett klassiskt kultband som the kristet utseende:

"Alla tjejer, dom är, dum i huvve
Själv har man endast ett fel, man är en jävla idiot
Labil, frigid, lättretad
Kan ej dricka sprit vad är det för fel

Lätt att lura svår att bli av med, Quinna!
Lätt för att sura in i det sista, Quinna Hora!"

det får sammanfatta min första arbetslösadag..



Kommentarer
Postat av: Rooooy

Hahahaha

2009-09-21 @ 01:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0