movie night at the karlsson residence


jag har duschat, borstat gaddarna, helt enkelt gjort mig redo för sänggående. jag har valt film, den dög inte åt alx. jag har bytt film och det blev inte helt oväntat en romantisk komedi, alla tjejers medicin på, allt?

jag släcker ner i vår lilla biosalong, startar filmen, lägger mig i sängen och drar upp täcket till hakan.

filmen börjar, det är meg ryan, kate hudson, jennifer aniston eller kanske julia roberts som spelar mot matthew mcconaughey. alltid samma gamla skådisar.

efter tio minuter stängs den lilla blogg-datorn ner brevid mig, det var allas våran blogg-drottning alx som slutfört sitt skiftet och således stänger av sitt vektyg.

alx - spola om filmen!

jag går upp och startar om filmen. det går tio minuter så traskar hon upp och ska hämta snask eller chipsochdipp.

när hon kommer tillbaka måste jag förklara att meg ryan är kär i matthew mcconaughey men de kan inte få varandra på grunda av att deras hundar har dejtat förut och att det skulle bli pinsamt, typ.

sen börjar hon dippa och knaprar på sina chips, dippandet har en viss ljuddämpande funktion måste jag säga. men det är inte lätt att se en engelsktalande film, utan text, med "chrisp knarchk slaffs" i örat, men vad skall man göra?

nu ringer telefonen, hon måste svara för hon har jour, det får hon betalt för. tror du att jag får betalt för alla sena kvällar jag blivit väckt eller alla tidiga morgnar jag blivit väckt? svaret är givetvis nej. men jag har ju fått mycket kärlek *blinkblink*. det går tio minuter som vi måste spola tillbaka. nu har vi kollat film i en timme men sett en kvart.

vi startar igen och jag somnar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0