lasagne


igår tog jag och snyggalx 22:11-tåget till avesta, det betyder ankomsttid till avesta 23:49. jag skulle upp och jobba förmiddag och lusten att gå från tåget ända hem var lika liten som en lillsjöpitt. liten alltså.
man jag pratade med mor tidigare på dagen när någon green hoppade höjdhopp, det gick tydligen bra, då är mor glad. hon sa att hon kunde hämta om hon var vaken, hon skulle också upp och jobba tidigt dagen efter. jag sa att hon verkligen inte behövde göra det.
23:51 står mor vid tågstationen. vilken snäll mamma jag har. inte nog med det, hon har med sig en matlåda till mig. men inte vilken matlåda som helst, det var mammas lasagne. det är världens godaste lasagne det. jag har tidigare sagt att jag skall gifta mig med den som kan göra en godare lasagne. några har försökt, när det var pojkar som försökte var jag orolig. men alltid med samma utgång. jag är ännu ogift.

men idag när jag läst min kära alxs blogg så misstänker jag att det kommer stå lasagne på bordet resten av vecken. det är bra, jag gillar ju lasagne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0