indoktrinering


de skall tydligen skära ner på religionsundervisningen i skolan. det får anses som ett sundhetstecken måste jag säga. känns konstigt att år 2010, i denna upplysta tid, att religionen fortfarande har ett så stor inflytande på samhället. man borde få välja om man vill ha några timmar religion,  kalle anka eller kanske stålmannen undervisning i skolan.

få av de grejer jag minns från lågstadiet är religionen, vi satt och ritade jesus och moses och de lurade i oss barn ologiska sagor, som om det vore någon slags världssanning.

 

marilyn manson gick i en kristen skola, där de lurade i barnen att harmagedon, jordens undergång kunde komma när som helst, han gick och fruktade för sitt liv varje dag. gulligt.

 

dagens låt: come and join us av bad religion


dagens bok: illusionen om gud av richard dawkins


 

religion är någonting för svaga och dumma människor att luta sig mot och för smarta människor att livnära sig på. inget ont om svaga och dumma människor. jag har gått ur svenska kyrkan och det känns som ett av de bättre valen i mitt liv. hålla på att pröjsa 4-5000 spänn om året till kyrkan, det känns inge bra. när jag ville gå ur blev jag ifrågasatt om varför..


fitte - inte för att du har med det att göra, men jag ligger hellre i solen för dessa pengar, än att skänka dem till er!

 

kyrkonissen - men tänk på de äldre som inte har någon annanstans att ta vägen.


fitte - varför tror du att boule och minigolf fortfarande existerar?

 

 




"all we want to do is change your mind
all you need to do is close your eyes

come join us

all we want to have is your small mind
turn it into one of our kind
you can go through life adrift and alone
desperate, desolate, on your own
but we're lookin' for a few more stalwart clones"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0