finnmaffian


nu har jag helt tröttnat ur på finngubbarna i detta hus! en av dem kommer och knackar på klockan 20:00…

 

finngubbe – tu (du) måste flytta på pilen (bilen) när de kommer och plogar, den kan inte stå där.

 

(jag har ställt bilen så den inte skall stå i vägen, bara för att slippa massa tjafs.)

 

fitte -  jag sitter och tittar på tv, jag sitter inte och ugglar i fönstret hela dagarna bara för att se när plogbilen kommer.

 

finngubbe – den har ju stått där hela veckan!

 

fitte – nej det har den inte, den har stått på gården en halvtimme på dagen några dagar och en kväll när det inte snöade.

 

finngubbe – nej den har stått där hela tiden!

 

fitte – nej det har den inte! Men om du tog och fixade bort den där husbilen som tar upp en utav tre gästparkeringar, så slapp man ju ställa sig på gården.

 

då vänder han på klacken och bara går.

 

det finns tre gästparkeringar, en är jämt upptagen av en husbil. på vintern när det är massa snö tar den upp båda parkeringarna, om man inte kör en mini copper (den gamla modellen), eller en mopedbil förstås.

 

satana, perkele och finska pinnar!!!

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Trixie

haha... stackars er att ni har sånt problem m ed finnarna! :( vi i "lilluven" slapp allt sånt, där var dom aldrig. dock var det jämt fest, men vafan, det är ju ingenting jämfört med finnar.

2010-02-27 @ 08:34:06
URL: http://ewatrixierosalie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0