finally

 

Ett riktigt kärt återseende!

 

 

detta är den bästa mobilen jag har haft. den gamla såg jag sist på karnevalen. chinos, mobil i ficka, karusell och alldeles för hög promillehalt i blodet är en bra kombination om man vill förlora sin mobil. det kan jag gå i god för.

 

efter den tunga förlusten har jag haft min gamla sonyericson w880, den lilla med dem extremt små knapparna. den tvättade jag i tvättmaskinen på två timmars programmet, den låg sedan där över natten, jag upptäckte det när den inte ringde på morgonen. men den funkade klockrent när den hade torkat. det enda som inte funkade, som kan vara en ganska vital del av en mobiltelefon är att micken inte fungerade , folk hörde inte vad jag sa, det kanske inte är en sådan stor förlust, men lite störande var det.

jag var tvungen att ha headset till den, men det försvann på stureplan någon gång mellan tre och fem på natten, jag vaknade på toan på krogen, hela handfatet var nerspytt och headsetet hade tröttnat och lämnat mig. visst kan jag ha lite förståelse för att det bangade, men det är ju när man är som mest sårbar som jag tycker att det borde stannat och tagit hand om mig, lyft mitt hår så jag inte spytt ner det och så vidare. men det var bara att gå till tuben och sätta sig att vänta på morgontågen som skulle föra alla människor till deras jobb, det var så skönt att se deras morgontröttaminer och veta att jag bara hade en kortare t-bane färd och sen hem till sängs.

 

efter det har jag haft mammas svingamla nokia, jag gillade nokia 5110, men alla efter det är helt värdelösa.

 

det känns väldigt skönt att ha en riktig mobil igen, med mycket minne till alla mp3:or och sköna hörlurar/headset. men det återstår att se om detta headsetet går att lite på. men det viktigaste är att jag äntligen kan spela quadrapop igen, det ultimata mobilspelet, är det någon som slår mina sex miljoner på det?

vad skall man dra för lärdom av detta då? eftersom allt det dåliga hände under alkoholruset härliga vingar. sluta dricka kanske? det har jag svårt att tro.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0