det luktar fisk


hej! hur går det där ute i stugorna? abstinens? jag kallsvettas och kan inte sova. jag vill uppdatera er om allt möjligt ointressant.

med sommarn kommer fiskesnacket. det går inte att undvika. det är som klamydia, det syns inte på utsidan om folk har det. det kan verka vara en helt snäll och vettig person, men ibland slinter någon på sin egen tunga och avslöjar sig själv. personen är en fiskare. tyvärr räcker det inte med en kur antibiotika för att bli av med det!

det känns inte riktigt som någon sport, de har spön, båtar, gps och ekolod. man kan lika gärna slänga i dynamit i sjön och hoppas på att det flyger upp några fiskslamsor.
det vore ju mer match om det var man mot man, eller fisk mot man rättare sagt, utan några hjälpmedel.
det dummaste är när fiskare åker flera mil till låt oss säga norge eller norrland för all del, hyr stuga för massa pengar. drar ut på sjön och börjar fiska, de får napp och halar in firren. de tar en titt på den, men nej, den är för liten och slänger i den igen.
vem fan är du att dömma den fisken och säga att den är för liten? alla hans fisk kompisar kommer skrattat åt han, de kommer kalla honom biffen eller jätten, ironiskt. det är elakt att leka med andras känslor på det sättet, fiskar har också känslor, precis som människor, har jag hört.

jag är alltför dampig för att klara av tristessen, får jag vara full är det okej. men då blir jag så högljud och skrämmer alla fiskar. det uppskattas oftast inte.

men det var innan jag provade att fiska vithaj med helikopter och mänskligt bete.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0