finskapinnar luktar bacon


jag har jobbat och slitit hela dagen, efter det tränade jag ett hårt biceps- och ryggpass. jag traskar hem i ovädret iförd endast mjukisar, jacka och skor.

jag är utsvulten som ett biafrabarn, men med plattare och stenhård mage (inte i magen). men jag har inte ork eller lust att börja laga mat.

vad händer då? jo, mina finskapinnar till grannar tycker att det bastas för lite i denna bostadsförening (det är ironi, man skulle kunna döpa om det till bastuförening utan homosexuella inslag (vad jag vet)) och väljer att elda på bastun för fulla muggar.
doften kryper in i min lägenhet. det luktar bacon. jag blir än mer hungrig.

jag kommer troligtvis äta potatisbullar och bacon idag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0