kotlettfrilla


7 skivor grillat vart resultatet efter gårdagen. denna lilla historia har sin början på ett gym nära mig. träningspasset är till ända och jag skall iväg och jobba. proteinpulvret är slut.

väl på jobbet är det in i hetluften direkt. sitta på en stol och glo på en datorskärm.

jag blir som hungrigast när jag är uttråkad. hungern ligger och gror. vi skall grilla. maten känns så avlägsen när man första måste tända på, sen grilla. det är inte bara att slunga in i mikron sen är det färdigt för slaffsning inom ett par minuter.

tiden går. vid fyra sätter jag fyr på grillen. en kvart, tjugi senare har vi en fin men liten grillbädd. alla mina fem fläskiga kotletter åker på, utan omsvep. efter ytterligare tjugi minuter är de perfekt svettiga. käkar upp två av dem i ett nafs, grillpotatissallad är ett givet tillbehör.

slår mig ner vid datorn för att njuta av äckelmättheten, den infinner sig inte märker jag med en liten tår i ögat.

väntar en timme och klämmer en till kotlett. fortfarande inget. börjar misstänka att jag lider av munchies utan röka. det är typ som bakis utan att ha krökat eller könis utan att ha gökat.

får två bitar grillat av robban. de slinker snabbt ner, men fortfarande uttråkighetshungrig.

överlever hela skiftet. väl hemma klämde jag de sista två kotletterna, hade jag haft två till hade de slunkit med av bara farten.

grillat är godast men inte mättigast?

slut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0