vad är väl en dag på påsken..


det ligger fortfarande en dimmridå av all grillrök från gårdagen när jag cyklar till jobbet i denna arla morgonstund. klockan har precis tagit sig kraft att byta timme, den nya är 05:00.

det är lugnt som efter ett slag, inte ens fåglarna vågar kvittra. en liten lila påse lättar från marken, den slår följe med den ljuma brisen som ett tecken från gårdagens batalj. men det tappar snabbt sugen och lägger sig snart tillrätta igen på vägen och somnar om.

det ligger några burkar i dikeskanten, igår stolta ägare av en guldig bubblande bryggd, på höjden av sina karriärer, idag avdankade och förbrukade till ingens glädje, burkapan ligger fortfarande och sover.


det är jobbigt att vara 5-skiftare ibland, men imorgon är det den 25, då är det kul igen, men den lönen har jag ju redan fått. det betyder att det är långt kvar till nästa, nu var det tråkigt.


hoppas ni alla är riktigt bakfulla, kanske att ni åkte på en mindre matförgiftning, inget livshotande, bara störande. eller att ni missade trottoarkanten i fyllan och villan och stukade till era små fötter, eller en av dem iallafall. kanske att ni legat lite snett med huvudet och dragit på er en liten nackspärr. ge mig nåt bara.
kan ni inte skriva in och berätta om era krämpor och missöden från gårdagens drabbning och göra mig lite glad? jag som missade allt..

tack på förhand och glad påsk i efterhand.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0