trädmysteriet på mattsbogatan

finns det någon vänlig bloggläsare med väldigt gröna fingrar? jag behöver lite tips och råd snarast. jag har förvisso fått en orkide att blomma upp en andra gång, men detta, detta känns som en för stor utmaning. jag har inte alltid vart bra med blomster. jag går under smeknamnet fitte the ripper i blomvärlden efter massmorden i en gammal lägenhet, var någon lite kaktus som klarade sig med livhanken i behåll, arma krakar. mina tankar går ut till deras familjer, nära och kära.
men är det stor skillnad på stora och små växter? inte storleksmässigt, utan vilken är lättast att sköta om?
om man drar en snabb parallel till oss människor så är ju stora sådana, vuxna, mer lättskötta än de mindre ditona? är det samma i det tredje växtriket jag skall skapa här hemma?
det ultimata vore om jag kunde använda detta as som julgran. ingen omöjlig uppgift, men gärna som påskris och helst midsommarstång också.
nu fick ni nåt att bita i.
alltid mysigt att skeda.

Kommentarer
Postat av: Kung Frädrik

alltså hur lyckades att ta in den.. just wondering

2011-08-27 @ 19:44:19
Postat av: GW

Var en viss Gundeman som kämpade in den! till publikens arma skratt!

2011-08-27 @ 22:11:46
Postat av: fitte

jag skulle ligga, så var det bara! sen somnade jag ifrån, bummer.

2011-08-27 @ 22:35:11
URL: http://fitte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0