camela

tidig utgång igår, sen tidig hemgång och tidig uppgång idag. frukost sen packa ihop all skit, efter det blir det poolhäng tills ikväll. ikväll skall det flygas till sverige som aldrig förr.


första hotellet jag tagit mig upp varje dag och ätit frukost. det var stället med sämst frukost.


jag tappade hoppet om mig själv som människa när jag tittade i plånboken. har ungefär trehundra baht kvar. det skall räcka till taxi och käk idag. det gick väldigt mycket förmycket pengar igår på "en öl"-utgången.


men fick tillbaka hoppet när jag gick igenom lite gamla kläder och rensade i påsarna inför packningen. hittade närapå sjuhundra baht i omärkta sedlar. kommer ihåg att jag la dem på lite olika ställen så jag skulle glömma bort dem. ibland är jag bra jäkla smart alltså.


vi sitter inne på pizza company och skall beställa. en thai kommer fram, han har de största framtänderna jag sett, han har svårt att prata pågrund av dem. det kommer mest spott och konstiga ljud. smart ställe att sätta han på, en ny service att ge alla kunder en dusch innan måltiden. disken hade ju även funkat för han. han ser ut som en seriefigur. han säger att pepsin är slut när jag försöker beställa. då sa jag att jag vill ha ett glas med is och att jag går och köper en cola i affären ovanför. han hade inga invändningar, det skulle vart i sverige det. jag tog vitlöksbröd också. det var det godaste och krispigaste vitlöksbrödet mina 25åriga tänder satt sig i.


jag tvingar nico att ha sina solbrillor på sig när vi äter för det skvätter från hans röda onda öga. då får jag ett utlägg om att man måste lufta ögat. men du har väl inte sollinser, det kommer in luft! jag börjar fnittra för mig själv och tänker på filmen tillsammans, de bor i kollektiv och en tjej har fått svamp och går och luftar muffen när alla sitter och käkar. nico har svamp i ögat.


jag går upp och badar skiten ur poolen. kommer sakna henne.


funderar på att skita i att duscha innan flyget. då kanske jag hamnar i någons blogg som ett äckligt miffo.


taxin hämtar oss, ännu en gång får jag det lilla nöje att se en liten thai lyfta stor och tung resväska.


kommer i väldigt god tid till flygplatsen. käkar upp de sista pengarna. sen går vi till våra gater. jag hade d4, de andra hade d6. d4:a är åt ett håll, d6:an åt det andra. de följer efter, kul att se hur länge. kramas farväl och önskar varandra att våra plan inte skall störta och brinna upp.


på planet får jag platsen till vänster av tre. en gubbe sitter längst till höger och i mitten är det tomt! jag vågar inte hoppas för mycket. men tiden går, det går förbi några stabbiga gubbar, men de sätter sig på andra platser. planet fylls sakta. nu skall vi sätta på oss bältet, planet rör på sig och jag sitter ensam. en otrolig winkänsla infinner sig när det sakta går upp för mig att jag kommer sitta ensam. gud hör bön.


jag somnar direkt och börjar drömma om yviga bergsmassiv som jag joddlar på och en yppig blondin. blev väckt och jag föll i drömmen "jodeladeliti hohohooo" broschyrhyllor vickar likt ett domino och slutligen en stor glasruta. blir inget grekland, tydligen för dyrt. vi blir blekast i kvarteret i år också och tillbaka till medvetandet. det var en yppig blondin, inte den i drömmen, som vill servera mat. vet inte på vilket språk, kan ha vart tyska, kan man prata österikiska? kyckling fick det bli och den skulle sköljas ned med ett nyttig och stärkande plast öl. fick ölen, och det sjukaste var att det var inte vilket öl som helst. det var en burk gösser. inget ont om thailändskt öl, men fri tillgång till och att få dränka sig själv i gösser går inte att beskriva, barn i godisaffär kommer inte i närheten. winkänslan ville inte släppa taget om denna resan. beställde in några fler gratisgösser och sov sedan resten av den 11 timmar långa resan. funderade på problematiken om vem som skulle få köra mig i rullstol genom wiens flygplats. som tur är är gösser bästa problemlösaren, gösser du kloka gamle vän.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0