gå och dö snö!


vad är det här för land? man måste ha släde och hundspann för att ta sig fram. kan det inte bara sluta snöa någongång? det var kul ett tag, men nu har det gått till överdrift! jag skulle helst av allt vilja roundkicka hela vädret rakt i mellangärdet! då kanske det skulle bli slut på snöandet.

hur tänkte våra förfäder när de lämnade varma och härliga afrika för detta kylhål?

förfader 1 - jag hörde att det fanns ett schyst ställe i norr, det typ blåser, är kallt, mörkt och snöar hela tiden.
förfader 2 - är det sant? det låter ju skitmysigt! är det långt?
förfader 1 - nja, det kommer ta oss cirka 10 000år att komma dit.
förfader 2 - vad väntar vi på då? let´s go!

sen gick de. skapligt dumma i huvudet de är. men det märks ju att vi är släkt med dem, vi är ju dumma i huvudet nog att stanna kvar!

jag tog en liten kortare trip på ungefär fem minuter. skulle gå och titta på film. när jag var framme såg jag och min dunjacka ut som en michelingubbe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0