harmynt


jag backar ut bilen och kör mot jobbet i godan ro, då en hare kommer som skjuten ur en kanon. reaktionssnabb som jag är slänger jag mig på bromsen och räddar dess livhank, lyckliga harkrank. nu börjar samma tankar bubbla som jag hade någon timme innan. jag skulle kört på den. jag är så sjukt sugen på viltgryta. den skall stå och puttra i typ åtta timmar minst. men nu har jag ju ingen hare att slänga i grytan.

nu kommer ni inte tro mig men samma hare, eller en som var väldigt lik. kommer inte lika snabbt, men inte söligt heller, mitt framför bilen igen när jag är på väg hem efter jobbet. den tar av på en avfartsväg, samma som jag skulle på. sen hittar den en bättre väg i denna stora labyrint som det måste bli med alla snövallar för de små liven och lyckas smita undan med livet i behåll.

vi får se om vi ses imorgon herr hare..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0