kingen carerar


idag fick jag tårta på jobbet. eftersom jag bantar fick det bli banantårta. den smakade som kletet man får på tänderna hos tandläkaren. fast på ett bra vis, men inte för tänderna.

kände mig lite jävlig när jag skulle hem från jobbet. kan ha vart sockerkicken från tårtan.

när man skall ut genom grindarna (ja de måste hålla oss inlåsta, annars rymmer vi) så stod det 7-8 buttra och trötta gubbar och väntade på att gå hem.
det finns en snurra som man bara går genom efter att man bibat med kortet, då snurar den ett varv. brevid finns en liten dörr som man högst får vara en meter för att ta sig igenom, den är för cyklar. men man kan huka sig och gå under där när någon har gått med cykel, det är någonform av sensor. men då kan ingen gå genom vanliga dörren förrens den lilla har stängts igen.

så vi kom fyra stycken "ungdomar/ligister". någon gubbe öppnade stora dörren med sitt kort, jag var snabbt framme med cykeln så jag kom under där med cykeln, de andra hakade på och hukade sig under. gubbarna stod och röck i stora dörren och kom inte ut. kul var det, men ni fattar säkert inte. så tro mig bara, det var kul.

jag är aldrig speciellt bra på att förklara, och har man jobbat natt så blir det inte bättre. minns när jag skulle ge vägbeskrivning till någon turist. när de hade åkt kom jag på att jag skickade dem helt fel. kungen bryr sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0