sol i sinne, brun inne.


jag passade på att sola när det var lite fint väder igår. på väg in i solariet slog värmen emot mig som en varm och oskön smocka. en äldre tjej sa att det var det varmaste solariet hon legat i. då låg hon i ett av de lyxiga kalla. jag tog det lilla erkänt varma. det var varmt. men det var här gjutarträningen kom in och räddade mig.
sen en klantis på jobbet fick flytande stål på sig så måste vi ha jackor på oss, inne. är det fint sommarväder ute så har vi kanske mellan 50-60grader inne. man har på sig t-shirt, shorta, jacka, byxa, kalling (det har inget med något kallt att göra), tjock strumpa, kängor, vantar, glasögon, ibland skyddsmask, hjälm med visir och hörselkåpor. plus att man måste röra på sig. att ligga naken i solariet med en fläkt som fläktar och slippa röra på sig var skönt. tack gjutplan att du gjort man av mig. det är manligt att sola solarium, på sommaren. det är det! intalar han sig själv.


jag somnade in en stund. jag drömde om folk som blev zombier av en grön illaluktande gas, jag vaknade av att fläkten som är inbyggd i solariet nere vid fötterna som är riktad mot bak och huvud skickade upp illaluktande kanske gröna gaser, (jag blundar när jag solar, vill ju inte att ögonen skall bli bruna, gillar mina blå.) de penetrerade min näsa. svimmar av. kvicknar till och kommer på att det är dumt att äta chilli innan solning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0