mat i kvadrat


inför denna förmiddagsvändan så tyckte jag att det var ide att göra ett storkok köttfärssås. jag köpte 2kg köttfärs och krossadetomater. hur opåhittig kan man vara? hur svårt kan det vara att handla?

aja, jag har väl en rätt välfylld kyl och bra med basvaror i skafferiet. jo tjena vad jag hade. ett lager med grejer in är typ burkar och torrvaror som alx köpte för hundra år sedan. oätbara grejer som mest tar plats
i skafferiet. bulgur, jag kommer inte från afrika vafan! svarta oliver, jag är inte rasist vafan! te, vem fan dricker te? varmt vatten med en nyans av någon smak. kanske är på tiden att göra en hitler och rensa upp lite leden? 

hittar en gammal tacossås, den kan man använda. kan gullök bli gammalt? samma med vitlök? de åker i också. hittade en burk med majs, men jag hatar majs i mat, det är skolans fel, de har majs i allt. är majs billigt? är jag inte värd mer? majsen åker ändå i. oj, cashewnötter, jag vet att jag inte kommer från thailand, eller min fru, men de åker i. eller inte, har redan käkat upp dem. fan va gott det är. in your face mom, käka snacks innan maten

jag hatar folk som bara kan slänga ihop lite av vad de hade i kylen och det blir hur gott som helst. man typ jaha zucchini? ja jag hade en som bara låg där.

vafan jag skulle glömma och handla den även om jag hade lista. men du har en som ligger och inte är rutten hemma.

nu börjar maten ta form, det luktar och ser ut som burkapan har  haft över sina kompisar på burkparty.
 
försöker bli lika svettig som han morberg, men det är inte jobbigt att laga mat. har lite ont i handleden efter att ha öppnat alla burkarna, men inge svett i maten än, för det är väl det som är den hemliga ingrediensen? jag kanske gör det fel bara, som när jag gör situps ibland och det inte gör ont i magen, man fuskar fast man gör det för sin egen skull. konstig tanke.

matlagningsgrädde åkte i. det är nog den hemliga tillsatsen förutom svett. som skall få den där extra knorren på maten. det har jag hört när tjockisar snackar mat. det är alltid grädde som är den gemensamma nämnaren i alla deras måltider. spelar ingen roll vad de har lagat. vad åt du till frukost. oboy och macka.
jaha, vilken mjölk har du till oboyen? 1,5%ig? 3%ig? nejnej, har grädde, myycket gooodare. varför är du tjock? generna du vet. mm, jag vet.


kom på att man måste ha i ketchup. men den jag hade var "utan tillsatt socker", är det som juciekoncentrat där man måste tillsätta vatten? har haft i ett par deciliter socker i flaskan nu. står inte vilket ratio det skall vara. så jag höftade lite. blir nog bra.

det smakade hmm, speciellt. men jag hinner nog vänja mig, har åtta matlådor framför mig.





här är jag asarg på duschen, jag får inte bort shampoot ur håret. då försöker jag först stoppa upp huvudet i duschmunstycket, när jag märker att det inte funkar försöker jag strypa det. men det vill inte dö. fattar inte vad den bilden gör här dock.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0