fred och rik härskare


några snabba påpekanden.

1. jag ser inte ut som david beckham som en kille sa 13 gånger i lördags. vad är det för fel på folk i avesta? kan ni tänk er honom utmejslad ur ett marmorblock likt en grekisk gud? nej precis, tänkte väl det.

2. lördagen var galen. eftermiddagsfyllorna är di beste.

3. jag hatar inte finnar. men ibland i stridens hetta här på bloggen måste man ta till hårda ord för att förklara en person, då kan det vara lätt att man drar till med stereotyper för att få fram essensen i det man menar. det är som att säga att jag älskar alla tjejer bara för att jag är "flickornas fredrik" (sökte på google nu för jag trodde det var ett ordspråk, verkar inte vara det, men vem har myntat det då? hybrisfitte kanske?) men det gör jag ju inte, jag älskar ju bara dem som älskar mig, ja då var det ju alla höhöhöbläääzzznark.

4. namnsdag idag. jag inleder kärringveckan, fruntimmersveckan, pisse-veckan eller naistenviikko som jag och mina finska vänner brukar kalla den. det brukar vara regnigt sägs det. det märkte jag knappt när jag skulle låna elbilen på jobbet och det var som att gå genom ett vattenfall för att ta sig till bilen, på marken var det lite djupare pölar/hav än vad jag räknat med. elektrikerna som satt inne och såg spektaklet genom rutan fick sig ett gott skratt när jag sprang i pölarna som lotta på bråkmakargatan, men istället för röda stövlar hade jag mina svarta gjutarkängor. jag tyckte att står de emot flytande stål så borde de väl palla med lite vatten också. de gjorde dem faktiskt. men jag var ju lika blöt som om jag hoppat i lillsjön.

5. uggling är det nya. efter det tror jag mycket på standing och uglying.

6. fredrik var ett av 1970- och 1980-talens starkaste modenamn i sverige. det märktes inte minst på fotbollsplanen när vi spelade sjumanna. fredrik karlsson, fredrik eriksson, fredrik jansson, fredrik jones, fredrik andersson. tränaren skrek "byte fredrik" sen var det bara två i avesta aik kvar på planen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0