glassing

satt på förfest med vidöppna fönster. skjortor var uppknäppta och pannor var blanka. det var varmt.

out of the blue kommer det något flygande genom fönstret precis över min skalle och träffar nästan platt-tven. jag trodde först det var papper. det visade sig att det var en glass. någon springer ut för att se förövaren, någon annan stirrar argt genom genom fönstret. men ingen skyldig hittats.

glassen äts upp och festen fortsätter. för mig väcker det ändå några frågor. var det ett stundens infall, eller ett kalkylerat brott. var någon trött på glassen och kom på den genialiska ideen att glassa en lägenhet? eller hade någon gått och köpt glassen bara för att göra detta? det som är mest upprörande är att jag inte kommit på denna ide tidigare i mitt liv. det var ju jättekul. och det är ju rätt skönt att bo i sverige, hade det vart i bosnien hade det kanske vart en molotovcocktail som kommit vinande över huvudet.

Kommentarer
Postat av: R2

haha, ring GW!

2011-06-15 @ 13:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0