see through swimwear


idag när jag skulle gå hem från jobbet så skrattade jag till åt en nyhet på aftonbladet, mina medarbetare tyckte nog att jag var sjuk i huvudet. för nyheten var tragisk, men den påminde mig om en rolig grej som hände för några år sedan.
nyheten var att en lärare drunknat under en skolresa till spanien, det var en våg som hade tagit honom. alltså djupt tragiskt.

men det fick mig att tänka på när vi var i spanien på skolresa i nian. vi var och lekte och plaskade i vattenbrynet på en strand när, som jag minns det iallafall, en mindre tsunamivåg drog ned mig under ytan och ut i vattnet. när jag lyckas återfå kontrollen på upp och ner, hit och dit så märker jag att  mina orangea och halvgenomskinliga (hur fan kan man göra badkläder som blir genomskinliga när man badar? till tjejer är det ju en grej, men till killar!? för det krävs en kille för att hitta på nåt sånt och vilken kille vill se en kille naken? en bög så klart, nu var vi där igen. men det är ju rätt logiskt nu när jag tänker på det, alla kläddesigners som är killar är ju bögar.) badbrallor har åkt av, jag lyckas på något mirakulöst sätt hitta dem i vattnet trä på dem och gå upp med lite självrespekt kvar. det är tills jag kommer upp och en tjej i klassen frågar varför jag har badbyxorna ut och in.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0