the third time is lucky


hemväg från västerås. jag ligger i lagliga hundra på hundravägen typ. över ett backkrön, på vägen ner ser jag en lång radda bilar. de rör väl på sig antar jag. mycket riktigt, de rör på sig, tyvärr inte särskilt snabbt. slänger mig på bromsen och tokbromsar, pulsen ökar och det känns som detta kommer gå åt helvete eller himlen beroende på hur snäll jag har vart. men hinner stanna precis innan.
hade det vart minsta antydan till halka så hade vi suttit i baksätet på volvon framför och jag hade frågat om de kunde vara snälla och byta radiostation.
det var ett långsamtgående fordon med saftblandare och hela kittet längst fram på en väg som det inte går att köra om på, det är säkrare så..

nu har jag vart nära att dö två gånger inom loppet av 2 dygn, men vi kämpar på. tredje gången gillt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0