dishwasher


man bjuder över på middag. inget fint, men ändock middag. det blir efterrätt. har du skött dina kort rätt så får du en smoothie också, en riktigt sur en, ungefär som jag.

när allt är förtärt är klockan för mycket för att börja diska alla tallrikar, glas och spishällen skall vi inte ens tala om.

det blir morgon, jag skall iväg. slänger i mig en skål med fil och ett glas abcde-vitamin, grönsaker i tablettform. tallriken läggs på hög med glaset i släptåg.

hem en snabbis, slänger i mig lite mat. tallriken lägger jag fint på berget av disk. iväg.

samma visa igen och igen.

jag hittar en tvättbjörn i diskberget, jag säger hej, han svara inte. han bara sticker. jag tänker för mig själv att det var en ohyfsad en och synd att det inte var en diskbjörn.

allt är helt ingrott och det är snö och is högst upp på berget, dags att ta tag i detta nu. förut har jag diskat när jag vart sur, har ingen att vara sur på. attans.

kommer på en smart idé, varför kan ingen komma på en smart idé som gör det lättare att diska? tänker följande, en maskin som hjälper dig i hemmet med diskandet. en maskin som kan diska. jag skulle döpa denna diskande maskin till kvinna?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0