waiting for sleep


06:55, alarm. vart är jag? och framförallt varför är jag vaken. alarmet ja. skall det arbetas? försöker få lite ordning uppe bland synapser och neuroner. kommer fram till att jag skall jobba eftermiddag, det betyder sova till kvart i ett, åka till dalahästen och köpa matlåda. varför ringer klockan nu? är vägen till dalahästen avstäng så jag måste åka över sundsvall för att ta mig dit? yoga. morgonyoga. godmorgonyoga. dricker lite vatten för att komma till fattning. morgonmänniskor, finns dem? jag tror de är en myt. enhörningar har man ju hört talas om, men seriöst, finns det folk som gillar att gå upp på morgonen? det är fortfarande mörker ute, inte ens solen har behagat att stiga upp. tänk om solen skulle börja få problem med prostatan och måste gå upp och gubbpinka tre gånger per natt, det skulle vara jobbigt. kommer ner på iform, tända ljus och ett härligt lugn. går in i en nedsläckt skolsal. böjer och bänder. jag vill inte alls göra en stuvning på hunden idag. han är inte min bästa vän, men ett steg i rätt riktning. solen snozar ett par gånger innan han börjar ljussätta salen, ett trevligt återbesök. total harmoni. kommer hem, äter en bärsmoothie. skall lägga mig och sova igen. när jag vaknar upp kommer detta bara vara en dröm, har det hänt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0