sleeptext

efter två jobbiga och sjuka förmiddagar på jobbet blev det äntligen onsdag och sovmorgon, fortfarande sjuk, men härliga sovmorgon.

jobbar klart och säger på skoj till r1 att vi skall bli fulla. nej, tyckte han. bara gå ut och dricka några öl då? kanske..

påvägen till bilen ringer han ett samtal och han har fixat öl. då var det igång igen då.

men jag är ju sjuk och ynklig. trodde inte han skulle ge med sig. aja, hittad sex gösser i en gammal låda.

men han säger att han inte får beställa grogg, då får jag slå han på käften. det var en bra deal tyckte jag. det

första han gör när vi kommer ner på krogen är att fråga, får jag beställa en rom och cola? ja, men bara en fyra! och hör sen! han var ju så söt när han frågade. 

sen märker vi att det är mer personal än folk. kul. för några veckor sedan kunde man inte gå där inne utan regnkläder på en onsdag för alla människor. då blir det asmycket kö till baren. då beställer folk två drinkar för att slippa köa. då blir de extra mycket fulla. då blir de kärleksfulla och skall komma fram och kramas. då spiller dem!

sen efterfest, klockan fem lägger jag mig. skickar sms till r1 att han borde komma på efterdänga då bara för att dryga mig lite. sms är kul på fyllan.

dagen efter när vi äker till jobbet är jag frisk. fishshoten har kurerat mig. och robban frågade när jag somnade. fem sa jag. skickade sms sen sov jag. men du skickade ju halv sju också. sen visade han. jag trodde det var han som svarade, men det var jag som hade skrivit sms i sömnen. jag var inte nå full när jag la mig. så jag har skrivit mitt första sömnsms.

"Å:):)*jippi*"

vad låg jag och drömde om? hur tusan gick det där till? man behöver först alkolås på telefonen. men vilket lås hjälper mot när man sover? knapplåset räcker ju tydligen inte. måste jag be någon binda fast mig? det låter som en fest..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0