fyra löpband och en begravning

 
det finns fyra löpband på gymmet. det brukar vara mer än tillräckligt då många av damerna/kärringarna brukar föredra de crosstrainers som finns att tillgå. på mitt förra gym gick det tillochmed så långt att handgemäng låg i luften då en tant skulle gå av och fukta strupe och avfukta panna. då var den annars så långsamme andra tanten kvick på foten och hoppade upp på den första tantens crosstrainer, mitt frammer hennes nytorkade panna. fula ord släpptes från tungor och vibrerade sig in i hörselgångar. 
 
men denna gången dög tydligen inte crossarna, så jag fick så fint vänta. nu skulle kärringen gå. eller snarare stå. 3km/h hade hon ställt farten till på bandet. jag står still snabbare än så! sen har hon mage att gå och hämta vattenspruta och papper för att torka av all svett av maskinen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0