hockeyfrisyr

 
på väg upp till leksand med en busslast törstiga hockeyfans gick okej så länge det fanns öl. det tankades friskt inne på arenan också, men det visade bara att mitt hockeyintresse inte var starkare än intresset för bar och bartender, eller så försvann det i dimman bara. oklart. såg en period, resten av tiden fnissade vi åt körkortsbilder, bullen var roligast och väldigt läglig med en härligt blekt hockeyfrisyr och lugg. alla killarna i baren hade långthår eller snapback, jag kände mig hemma.
 
påvägen hem när ölen började sina och toabesöken ökade i frekvens så insåg jag det stora problemet, det lukatde hembränt på toan och doften kom från våtservetterna. full och törstig utan öl är ingen bra combo. servetterna blev shots och alla blev kräkiga fjortonåringar igen, det var undetbart. 
 
men det gick inte lika bra för alla, en kompis blev lite fullare än oss andra och lite stöddigare. då blir man utsläpad av två vakter på kingen. men han hade sinnesnärvaro att inse att nu var loppet kört, då slänger han hela drinken på vakten, tyvärr missade det mesta vakten och jag fick det på mig. men det var ett underbart ögonblick ändå.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0