reward


läste i aftonbladet om en tant som tappat bort sina katter. hon skulle ge 5000:- i hittelön till den som fann och lämnade tillbaka hårbollarna. första tanken som ploppade upp i skallen var att hörredudu lilla kattanten, tror du att du kan drälla om kring med dina katter lite varstans, säkert på fyllan också för du har inga kompisar, bara din kattskrällen att supa med, och sen komma undan med det? bara ojsan jag söp visst bort mina katter, men då är det bara att gå ut i aftonbladet och tro att de ska fixa tillbaka katterna åt dig. medans du ligger bakfull som en alika i din håriga, nerkissade säng? nejdu lilla kattanten, sådana som du skulle inte få ha djur, än mindre katter. kanske flatlös då, men sådana har du väl redan? du fick dem vid dit första och enda samlag och du tar inte bort dem för de är så bra umgänge.

under tiden dessa tankar studsade runt i skallen, så började sakta men säkert en jävligt smart affärsidé växa fram. jag skall börja kidnappa katter, sen har man dem nere i källaren tills man börjar se lite lappar om att snutte är borta. då ringar man till ägaren och säger att jag hittade lilla stackars snutte på en flotte som någon elakjävel stoppat honom på. pangboom har man fixat 5000:-.
helt lätt är det ju inte, man måste ju ändå ta i åbäket och höra dess gnäll i några dagar, men för 5000:- så kan det nog vara värt det. då räcker det ju att man nappar 5 katter i månaden så slipper man jobba. sen all positiv cred man får av ägare och i tidningen. smeknamn som fitteman, kattfitte och liknade kommer hagla runt mig och alla vill ha autograf också. det är bara att börjar träna på autografen igen med andra ord.

men det blir nog lite konstigt när man hållt på med detta några månader och man har lämnat tillbaka samma katt tre gånger och den gillar mig mer än husse, matte (heter det så för katter också?). för så är det alltid , jag gillar inte katter för de bits och sticks. så bara för att jävlas gillar de mig. vilka svin de är katterna. eller när man kommer med halva sudden. husse, matte börjar gråta och jag försöker med ett

- 2500 räcker..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0