FF (feministfitte)


kan feminism och gentlemannaskap gå hand i hand? finnas sida vid sida?

vi skulle till att äta gårdagens mat, jag öser upp lövbiffen och får potatisgratängen på skyfflad av alx. jag stoppar in min tallrik i mikron för den var klar först..

alx - oj, nu var gentlemannen framme igen!

jag - men du är väl feminist?

alx - men det är inte jämnställt eftersom DU alltid värmer maten först!

jag - men ni tjejer har ju i hundra år fått värma maten först, så nu ska fan jag få göra det i hundra år! (detta var inte tänkt att ha någon djupare innebör, att tjejerna har vart hemmafruar i hundra år och således alltid värmt all mat, men nu de senaste årtiondena kommit ut till arbetsmarknadens förfogande).

jag älskar feminism! 5 saker du slipper göra som kille pga feminism.

1. bjuda tjejen på mat på första dejten. (hur gör lebbar? de kanske får diska efter maten på första dejten?)
2. dra ut stolen åt tjejen.
3. slicka rakad fitta (ps. det ÄR ironi!! alx fattade det inte)
4. bli bortkvoterad
5. se tjejer med bikini i badhuset, det är sjukt förnedrande för tjejer att tvingas ha på sig sådant fanstyg.

jag hatar feminism! 5 saker du inte kan göra pga feminism

1. jag måste städa hemma efter mig, tjejerna springer inte längre efter med sina sopskyfflar och plockar mina ölburkar
2. jag måste laga mat åt mig själv
3. jag får inte tjäna mer pengar än tjejer längre  för samma arbete (fast alla vet ju att killar gör ett bättre och snabbare jobb)
4. runka till vanliga damtidningar längre, de har "vanliga kvinnor" som modeller. HELT ORETUSCHERADE!!! jag vet, galet var namnet
5. kan inte gå in i en matvaruaffär utan att bli skrämd av dessa, "naturligt vackra" utan smink, eller hårfix. bleka, ointressanta tråkmånsarna med råttfärgade fågelbon på sina huvuden. de intalar sig själva och påpekar för alla andra att de är "naturligt vackra" och duger precis som "gud" skapade dem. and i quote alx "let´s face it, ingen är naturligt vacker"


fan, man skulle ta och flytta till något muslim land där de fortfarande har lite pli på sina kvinnor. ja, jag skrev kvinnor i pluralis, för de får gifta sig med flera om de vill.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0