gubbenubbestubbe


jag satt vid hjalmar (maskinen) och hade det allmänt tråkigt, som vanligt på jobbet. men med alla sinnen öppna och på helspänn. jag skulle nog kalla det för ninja mode. hör jag minsta ljud så vet jag vad det är för fel och kan åtgärda det på sekunden. men nu när jag satt där så såg jag nåt röra sig i ögonvrån och kände lite vibrationer (inte för att någon är tjock, måste jag poängtera).
helt plötsligt hör jag ett BÖHHÖÖÖ!! jaha, tänkte jag, vem, vad och framförallt varför. det tog ett tag innan jag behagade titta upp, eftersom sådana beteende icke skall premeras. du kan få uppmärksamhet, men icke på det viset.

det var våran VD. det vart en lite lätt krysstad stämning med tanke på min brist på reaktion. men ändå, det var väl ett härligt tilltag av en VD?

så vi skrattade lite tillsammans och han gick vidare lite bortåt, så jag frågade lite extra högt om det rinnande julbordet redan börjat och gjorde den universala drick rörelsen med handen, den som motsvarare en shot/nubbe inte en öl. och vi skrattade lite mer. som sagt, min tes gällande nubbe och gubbe verkar stämma. kan bli kul idag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0