4-3-3


4-3-3 är ett spelsystem i fotboll. men det är även ett sätt att förklara den gångna helgen. 4:a fyllor, 3 dagar och 3 urspårningar. i efterhand kan jag se att det var dumt att försöka bli full samtidigt som jag var sjuk, inte döende, men ändock sjuk. men jag hade sett fram emot helgen och det var fint väder, det får räcka som bortförklaringar.

jag hade en liten juice incident den dagen jag märkte att jag höll på att bli sjuk. när det var en lite skvätt kvar i glaset med apelsinjuice kom jag på att den brännande känslan i halsen kanske inte bara berodde på virus. juicen var härsken/jäst. det påminde lite om hembränt och bravo apelsinjuice. kanske var det lite alkohol i den också? vem vet? man kan alltid hoppas. men grejen är att jag drack sådant för ofta när jag var lite yngre, när jag kände smaken så förstod jag inte riktigt vad jag höll på med då.

men vi var till uppsala på valborg, över dagen. jag hann bli lite mysfull. på tågperongen stötte vi på en avestabo som hade en väska han ville att vi skulle vakta under tiden han gick och spydde. redan där kan jag känna att varningsklockorna borde börja ringa. men han säger att vi får smaka av innehållet i väskan. en sådan inbjudan kan man inte tacka nej till. jag häller i en stadig grogg i min alltför stora plastmugg. Det var fifftyfiffty hb och apelsinjuice. dricker upp en tredjedel sen somnar jag inne på tågtoan. hade inte stockholm vart ändstation kunde jag hamnat vart som helst känns det som. men sådant händer bara på film..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0