Zn


idag fick jag reda på att jag har zinkbrist. coolt tänkte jag och var tvungen att googla det.
här kommer ett axplock:

hudbesvär som eksem, psoriasis, acne, oren hy, långsamt läkande av sår, mjäll, håravfall, vita fläckar på naglarna och sår på skenbenen. nice!

mentala tillstånd som apati, irritation, depression, aggression och dålig inlärningsförmåga.
jag vet många som troligtvis lider av zinkbrist. eller det är nog snarare deras nära och kära som lider av deras zinkbrist!

nedsatt produktion av mjölk hos ammande kvinnor.
ber om ursäkt till era barn, inte meningen att de inte skall få mat på grund av att jag har zinkbrist.

viktförlust.
har jag verkligen zinkbrist?

cancer, impotens och senilitet.
pax att få äta massa zink, nu!

i vilka livsmedel hittar jag zink?
ostron, musslor och lever. hmm, zinkbrist kanske inte är så farligt ändå..

du hittar också zink i sillen och nötter. ingen kommentar på den. mer än att jag älskar sillen och nötter. tänk om sillen är en nöt? då blir jag nog frisk snabbt?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0