think outside the box


zumban var inställd. tårarna rann sakta ner för min kind när jag fick beskedet. men jag blev snabbt glad igen när jag fick höra att det skulle vara box. det skall vara något liknande boxit, men en något nerbantad version. namnet alltså. inte träningen. eller man blir nerbantad om man går på den, ofta. boxit låter nog inte coolt nog för alla lattemammor, box ligger bättre och trendigare i munnen.

som befarat var jag ensam kille. jag stod längst bak i skuggorna och gömde mig. det gick inte tränaren på. hon var hård mot de hård och mot mig. när jag stod där längst bak fick jag en låt i huvudet hela tiden, den ploppade upp gång på annan.

"rumpa
måste shake, upp och ner sen vägg till vägg
rumpa
kött fyfan, shaka den för sean banan!
skaka rumpa
skaka rumpa"


sen skulle några av deltagarna binda fast mig med sina handledsband i elementet. det lät ju hmm trevligt, eller läskigt, eller nåt. förstår att inte så många killar vågar komma och träna på dessa passen.

det märktes att jag inte lagt alltför mycket energi på min kondition den senaste tiden. exkondition kanske man borde kalla den.  skall skicka ett blombud och lite choklad så kanske den kommer tillbaka.

men man vill ju inte vara sämre än tjejer när man väl kör. mina axlar var nära att stämpla ut och gå hem utan mig i slutet av passet. men som tur var stannade de kvar och slutförde. vissa såg helt oberörda ut efter passet. sjuka människor! får se om jag kan lyfta armarna när jag vaknar imorgonbitti. annars får jag blogga med näsa. snacka om hardcore-bloggare! men vi skall inte sia om framtiden.

box får fyra stycken fitte.blogg.se. tummen upp!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0