är du rasist eller?

vilken dag. upp innan ottan, kvart i sju ringde klockan för att väcka mig. den gjorde ett exemplariskt jobb. frukost sen hämtning av taxi och färd mot speedboat. sedan färd med speedboat. jag som klagade på taxin igår från flygplatsen. detta var värre. vi satt i fören (är det längst fram?) och det skumpa och slog och hade sig. vi kom fram till phi phi som james bond skulle velat ha oss, shaked not stirred. skakade och kanske störda. detta var kanske väldigt turistigt men samtidigt finns det en anledning till att många vill åka hit. breath taking!! för dig som kanske är den enda som inte visste det så är det här de spelade in the beach med leo i huvudrollen. klarblått vatten och mjölstrand, hit borde alla bagare åka minst en gång i livet. tänk vilken stor bulle man skulle kunna baka.
sedan skumpade vi vidare till monkey island. apor är ju alltid söta liksom. hade ju velat sett en bifarm, men man kan ju inte få allt.
vi åkte en bit till. där snorklade vi, vart lite besviken. trodde jag skulle få se nåt häftigt. en vithaj och två bläckfiskar och en späckhuggare som tog en munsbit av en  blåval, det var det enda jag såg.
efter snorklingen blev det lunchbuffe. pommes, ris och pasta. what more can a man want?
mätta i magen blev vi vallade vidare till sista stranden där vi kunde bada och snorkla. när vi gick av båten sa guiden att om vi behövde toa fanns det runt hörnet, annars har ni hela havet. but it´s called phi phi, not poo poo.  vi satt i solstolarna och gottade oss med en corona&lima. när en snubbe går förbi med en apa och frågar om jag vill vara med på bild med apan. jag visste inte om jag skulle våga säga det med robban sa hemma innan vi åkte att jag borde göra det så jag sa att han kunde ta kort på oss (mig och nico). då blev nico sur och kallade mig rasist och skulle inte prata med mig nåt mer denna dagen. så jag frågade han vad vi skall göra ikväll? festa sa han. ja det höll ju inte så länge med ditt intepratande. ljugis.
medans vi snorklade höll ett par australiensiskor reda på våra väskor. när vi kom tillbaka sa den ena som också hade en systemkamera. i also got a big camera. yeah you do, but mine´s bigger. det tyckte hon var roligt, jag skulle lackat om någon sa att jag hade en mindre kamera.
efter vi hade badat så var det den enas föräldrar som haft uppsikt över väskan. så jag frågade pappan, did we have any good stuff in our bags? han fattade inte att jag försökte vara lite lustig. we diden´t look. sa han lite förnärmad att jag ens frågade. men frugan hakade på och skojade you did have quite a lot of money in there. samtidigt försökte jag stänga igen väskan för jag hade mycket grejer i den. yes i know. that´s why i can´t close the zipper. och till slut fattade pappan också att vi drygade oss lite. arent you a cracker? no, i don´t do drugs sir.
alltid roligast att skoja med folk innan man känner dem och när de inte förväntar sig det. kanske inte så kul att läsa i efterhand, men på plats var det kul.
sen åkte vi hem.ta mig tusan att vi lyckades somna på båten. nico fick ragg på båda thailändska guiderna. de var typ systrar, den ena var omopererad till tjej och tydligen ihop med leo dicaprio, sjukt att man inte hört talas om att han är gift med ett transexuell thailändska. de kallade honom chocolate man, men då klagade han inte på att de var rasister. jag vart svartsjuk och sa att han var min, men de lyssnade inte. dumma, elaka som tar det som är mitt.
åkte lite motorbike. nico har inte körkort så han vågade inte ta en egen. så jag fick skjutsa han. men två på en moppe som är gjord för fyra, fem är ju inga problem. om han kunde sitta still vill säga, alla lemmar han kunde vifta med viftade han med och när man zickzackar mellan bilar i låg fart var det rätt svårt att hålla kursen och inte vingla till och repa någons fina lack på bilen.
minns förra gången jag var här och körde, då var det krångligt med alla mopparna som åkte till höger och vänster och ibland uppe på kunde det kännas. gjorde man minsta lilla oväntade manöverna så körde man över två, tre stycken stackrare.
sen en mysig middag för två och lite öl och en lugnare kik på stan. sen hem, men inte tusan kan jag somna på rygg i en mjuk och skön säng eller. kan bara somna på sida. men på en hoppande båt sov jag. vet inte vad jag har för problem.
vilken dag. upp innan ottan, kvart i sju ringde klockan för att väcka mig. den gjorde ett exemplariskt jobb. frukost sen hämtning av taxi och färd mot speedboat. sedan färd med speedboat. jag som klagade på taxin igår från flygplatsen. detta var värre. vi satt i fören (är det längst fram?) och det skumpa och slog och hade sig. vi kom fram till phi phi som james bond skulle velat ha oss, shaked not stirred. skakade och kanske störda. detta var kanske väldigt turistigt men samtidigt finns det en anledning till att många vill åka hit. breath taking!! för dig som kanske är den enda som inte visste det så är det här de spelade in the beach med leo i huvudrollen. klarblått vatten och mjölstrand, hit borde alla bagare åka minst en gång i livet. tänk vilken stor bulle man skulle kunna baka.
sedan skumpade vi vidare till monkey island. apor är ju alltid söta liksom. hade ju velat sett en bifarm, men man kan ju inte få allt.
vi åkte en bit till. där snorklade vi, vart lite besviken. trodde jag skulle få se nåt häftigt. en vithaj och två bläckfiskar och en späckhuggare som tog en munsbit av en  blåval, det var det enda jag såg.
efter snorklingen blev det lunchbuffe. pommes, ris och pasta. what more can a man want?
mätta i magen blev vi vallade vidare till sista stranden där vi kunde bada och snorkla. när vi gick av båten sa guiden att om vi behövde toa fanns det runt hörnet, annars har ni hela havet. but it´s called phi phi, not poo poo.  vi satt i solstolarna och gottade oss med en corona&lima. när en snubbe går förbi med en apa och frågar om jag vill vara med på bild med apan. jag visste inte om jag skulle våga säga det med robban sa hemma innan vi åkte att jag borde göra det så jag sa att han kunde ta kort på oss (mig och nico). då blev nico sur och kallade mig rasist och skulle inte prata med mig nåt mer denna dagen. så jag frågade han vad vi skall göra ikväll? festa sa han. ja det höll ju inte så länge med ditt intepratande. ljugis.
medans vi snorklade höll ett par australiensiskor reda på våra väskor. när vi kom tillbaka sa den ena som också hade en systemkamera. i also got a big camera. yeah you do, but mine´s bigger. det tyckte hon var roligt, jag skulle lackat om någon sa att jag hade en mindre kamera.
efter vi hade badat så var det den enas föräldrar som haft uppsikt över väskan. så jag frågade pappan, did we have any good stuff in our bags? han fattade inte att jag försökte vara lite lustig. we diden´t look. sa han lite förnärmad att jag ens frågade. men frugan hakade på och skojade you did have quite a lot of money in there. samtidigt försökte jag stänga igen väskan för jag hade mycket grejer i den. yes i know. that´s why i can´t close the zipper. och till slut fattade pappan också att vi drygade oss lite. arent you a cracker? no, i don´t do drugs sir.
alltid roligast att skoja med folk innan man känner dem och när de inte förväntar sig det. kanske inte så kul att läsa i efterhand, men på plats var det kul.
sen åkte vi hem.ta mig tusan att vi lyckades somna på båten. nico fick ragg på båda thailändska guiderna. de var typ systrar, den ena var omopererad till tjej och tydligen ihop med leo dicaprio, sjukt att man inte hört talas om att han är gift med ett transexuell thailändska. de kallade honom chocolate man, men då klagade han inte på att de var rasister. jag vart svartsjuk och sa att han var min, men de lyssnade inte. dumma, elaka som tar det som är mitt.
åkte lite motorbike. nico har inte körkort så han vågade inte ta en egen. så jag fick skjutsa han. men två på en moppe som är gjord för fyra, fem är ju inga problem. om han kunde sitta still vill säga, alla lemmar han kunde vifta med viftade han med och när man zickzackar mellan bilar i låg fart var det rätt svårt att hålla kursen och inte vingla till och repa någons fina lack på bilen.
minns förra gången jag var här och körde, då var det krångligt med alla mopparna som åkte till höger och vänster och ibland uppe på kunde det kännas. gjorde man minsta lilla oväntade manöverna så körde man över två, tre stycken stackrare.
sen en mysig middag för två och lite öl och en lugnare kik på stan. sen hem, men inte tusan kan jag somna på rygg i en mjuk och skön säng eller. kan bara somna på sida. men på en hoppande båt sov jag. vet inte vad jag har för problem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0