älsklingspopcorn


jag var in på internetbanken och kollade över finanserna. alltid trevlig läsning såhär dagen innan räkningarna dras. det jag fastnade mest för var att jag fått räntan utbetald från mitt sparkonto. 20000 kronor på ett konto i ett år. 20089 har jag nu. 89 kronor i ren vinst (jag har inte räknat på eventuell inflation).

89 spänn, då kan jag ju gå på en barnbio, nalle puh kanske. måste dock skippa popcornen.

hade jag skyfflat in pengarna i fonderna när de stod som lägst för ett år sedan hade jag haft 40000 nu istället. men vad är väl pengar. jag är ju relativt frisk och har ju kärleken. plus att jag vann på en trisslott. 50 kronor, lotten kostade förvisso 50 kronor också, men det känns som en vinst. då har jag ju råd att köpa popcorn till bion. annars kan man gå med marju, då tar man bara hennes spill från kläderna, det brukar motsvara en liten popcorn.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0