om en match får jag ta

jag tänker flytta från min barndomsstad. idag blev jag svinsugen på att köpa ett rejält kristallgrogglas, ett sånt man kan slå ihjäl folk med för att sedan fortsätta dricka en stark Jdcola. ett sånt man tappar i golvet och golvet går i tusen bitar, inte glaset.
 
jag gick från affär till affär och kom ut lika tomhänt men mer kallsvettig. det fanns inte i en enda affär i avesta. varken hm, coop eller turkaffären på hörnet. jag måste flytta till nåt större. trött på att vara en stor fisk i en liten dam(m). jag vill vara en jättestor fisk i en stor damm med ett stort utbud av rejäla grogglas i kristal eller liknande jämnbördigt material.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0