jobba jobba jååååobba

Det är fint när man ställer upp för företaget och går ut och jobbar extra på helgen, sen när man kommer till jobbet rejält omtöcknad vid sex på morgonen så funkar inte passerkortet för det är helg. Slutar med att jag i sann Aladdin-anda klättrar över två meter stängsel med taggtråd på toppen. Sjukt samhälle där man bryter sig in på ställen, inte för att ta nåt, utan för att arbeta. Tar mig tjugo meter för att möta nästa hinder, ytterdörren. Den vill också ha kort, precis som min nya fiende grinden. Står och fönstershoppar som en fattig uteliggarunge på julafton, glider förbi en truckförare, bankar på fönstret, sket väl han i. Nästa kommer förbi en stund senare, bankar igen. Han öppnar. Jag går in och börjar tjäna pengar. Tjäna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0