dragornborn eldnäsa

 
spelade fotboll i helgen, det började som en trevlig tillställning på bänken för en otränad gamling. sen fick vår lilla världelösa chilenare syltnäsa och var tvungen att byta. vänsterytter med trebacklinje, obefintlig kondition och ett sjukt målsug var inte bästa combon.
 
när jag tagit massa onödiga hemåtlöpningar för att skrämma min kille på kanten så byter de ut den trötta och foglilge killen mot en liten indian. han var väldigt matchsugen hörde jag rykten från läktaren säga. han hade strechat och värmt upp  i tretti min innan han tog av sig sin dealerrock och på med fjädern och lite wawawawa med mun-klapp. det första han sa till mig
 
indian - nu skall du få dit blekansikte
 
fitte - vaaa, jag har ju solat *ledsen gubbe*
 
efter några löpdueller märker jag att han är bättre på att jaga bisonoxar på prärien än att sparka boll, skönt. så jag tar en offensivare roll fast tränaren skriker att jag skall jobba hem. det är det bästa med att bli gammal, jag skyllde på hörseln att jag inte hörde honom efter matchen.
 
när matchen går mot sitt slut så tar jag bollen av indianen efter en härlig duell där jag köttar axel mot axel, sen avslutar jag med att smälla till han med undersidan av armen, där jag redan hade ont efter förmycket biceps på gymmet, han tar sig åt näsan, men han blöder inte ens, jag frågar 
 
fitte - gick det bra?
 
indian - nej. jag eldnäsa fått.
 
blev rädd och fruktade represallier, kanske att han skulle slakta alla våra visenter vi har i avesta och göra nattmacka och tält av dem. för att lugna nerverna tar jag mig ett rejält glas eldvatten innan sänggång, det var gott.
 
dagen efter matchen kan jag knappt gå, för min tå är så blå. klipper den lite och svusch, tån sprutar blod som rocko sprutar säd på unga östeuropeer. jag ringer mamma glatt och berättar att jag också börjat blöda som sansa stark i game of thrones. mamma sa att jag var dum i huvudet. 

Kommentarer
Postat av: Spuve

ROCCO*

2014-04-11 @ 17:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0