movingbirds


nu när jag börjat skriva om fåglar, varför inte fortsätta på den inslagna banan?
flyttfåglar vilka jävla puckon, man kan ju förstå att de flyger från sverige när det blir vinter. men när man väl kommit till afrika varför i helvete vill de flyga tillbaka för? de kanske tycker det är kul att flyga? men har man gjort det hela livet så kan det ju inte fortfarande vara en sån woohoo upplevelse? det var ju som när man var lite och började gå, man gick ju hela tiden, man var rena rama duracellkaninen. men det gick ju över tillslut, man insåg att det var softare att ligga på soffan än att springa runt och dryga sig, och inte fan får jag för mig att gå till afrika heller.

så fåglarna måste flyga till afrika för att komma bort från den sega, tråkiga och kalla svenska vintern. men då  räcker det ju att man flyger till afrika en gång. varför flyga från afrika när man väl kommit dit? om jag kunde så skulle jag nog stanna där. skulle inte våga chansa på en fin svensk sommar. visst de kan ha problem med språket och liknande men sånt lär man sig tillslut, men det kan nog vara svårt med alla klick och knäpp ljud som de har för sig ute på steppen. sen kan de ju vara elaka om man har annan färg på fjädrarna, tex att man inte får åka på samma buss eller att de kör pickpickdöden på en.

de som flyttade tillbaka till den här sommarn måste nog ha lite ångest, sitta och ruttna i en gammalbusskur i skövde när regnet vräker ner och de vet att grannarna i afrika stannade kvar, tough shit liksom.

måste nog säga att namnet flyttfåglar är lite missvisande, de kanske borde kallas för semesterfåglar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0