mocco


vi var och fikade på mocco, blogg-cafét framför andra. mycket riktigt satt nästan alla med en varsin laptop i knät eller på bordet framför sig. lustigast var ett gäng på fem killar som alla hade varsin dator i knät, de talade knappt till varandra, men det smattrade friskt från deras håll. jag misstänker att de satt och msn:ade med varandra.

det fanns också dryga fika mammor med ungarna springandes huller om buller, jag råkade knuffa en av ungarna när vi skulle byta bord och jag hade jackan i ena handen och alxs kaffe i den andra. ville ju inte spilla så det var hundraprocent fokus på kaffet och det sa duns och jag kollade ner och där låg en unge. jag kollade lite besvärat på modern men fick inge medhåll. tror hon menar att jag måste lära mig bemästra kaffekopphållning med rågad kopp och barnslalom tillfullo.

det kom och satte sig en kille som praoade på cafét vid bordet brevid oss, ofina som vi lantisar är satt vi givetvis och tjyvlyssnade, han berättade för sin bordsdam att blondinbella hade suttit där hela dagen. men hon hade precis gått innan vi kom. jag släppte av en lättnadens suck och alx har inte slutat gräma sig än.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0