metropoolish


jag besökte metropoolen ( det är en ordvits som syftar på metropolen, stor stad. men de har vart så finurliga och lagt till ett extra o. då blir det metropoolen. som då syftar på pool, eftersom det finns massa pooler i ett badhus. klurigt och fiffigt. garanterat att dem satt runt ett bord, drack ramlösa och high fivade när de kom på det namnet.) igår. det var trevligt.

jag tok åkte rutschkana, ungarna flög som små degklumpar inne i tunneln. det handlar om att åka på hälarna och skuldrorna, stel som en apostel är det som gäller. och ut med armarna, då slår du ner fler degklumpar.

men efter första åket i rutsckanan kände jag att allt inte stod rätt till. jag gick in i på toa, mycket riktigt. halva fejkbrännan på ryggen var borta. fort som ögat skyndade jag mig upp i kanan igen, åkte. men till min fasa var den borta. någon hade stulit min halva fejkbränna.
jag skyndade till receptionen och frågade efter den där, de visste inget. men om dem skulle få in den lovade dem att berätta det för mig på momangen.
jag fortsatte jakten genom att kolla om någon var halvt brun. kom på efter ett tag att en halv bränna på mig, blir en hel bränna på ett barn. jag ryckte tag i den brunaste ungen jag såg (ja jag tycker att jag är brun) och skrek, du skall ge fan i min bränna!! ge tillbaka den, nu!!
hans pappa kom, han var stor, arg och lika brun som ungen. det hela slutade med att jag ser ut som ungen i inlägget nedanför.

men jag lever, det är det viktiga. ni hade tur fitte.blogg.se läsare, nästa gång går det kanske inte lika bra. så njut av tiden vi har tillsammans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0