pisslås


fick brev från polisen för ett par dagar sedan. har inte haft tid för att öppna det, men idag sköt jag undan allt annat viktigt, tog fram brevöppnaren och cutade fram brevet.

det var en pissbot på 800spänn. utslaget på alla gånger jag har pissat så blir det inte så dyrt. inte ens alla gånger man pissat ute. kan nischa det än mer med pissat ute när jag var berusad så är det fortfarande inte många kronor per droppe. men slår man ut det på alla gånger jag pissat framför en polisbil så blir det nog 800/pisspause. 

vill ni ha historien? har jag kanske berättat den redan? vill jag berätta den? ärligt talat skiter jag i svaret på alla de tre frågorna och kör, bara kör!

skådespelsplatsen var uppsala. dagen var dagen innan det nya året. och folket var hela flåsgatan. inte alla längs hela gatan kanske, men kreatörerna på bloggen flåsis var närvarande rent kroppsligt, mentalt vet man aldrig.

på hemmafesten innan var det gösser så långt ögat kunde nå, det var ett såkallat paradis. det parbadades och stämningen var allmänt trevlig. det shotades friskt. taxi ringdes och den kom fortare än en redbulle som inte haft tacomyskväll på fjorton dagar, fort med andra ord.

stället vi skulle till var stäng. då hittade vi ett annat ställe, det var vitt, ungt och billig redbull, man trivdes med andra ord. den goda dansen dansades och de extremt billiga shotsen shotades. jag beställde jdcola och fick ginochcola. hatar puckobartendrar med shakers i öronen. han kunde inte erkänna att han gjort fel och jag lacka, men dennis kom som en räddande ängel och tog min drink och jag fick hans redbull. så fortsatte kvällen tills stängning.

vi fick tag i en taxi tillslut och alla hoppade in, efter en liten stund hoppar jag tydligen ut och skriker nåt om att vi skall fan inte betala för taxin. en dum form av springnota med tanke på att vi inte åkt en meter. fick tydligen med mig dennis och vi ställde oss och pissade. han såg polisen och sa det till mig. jag uppfattade det bixtsnabbt och toksprang fort som blixten ifrån polisen och gömde mig. jag stod helt stil så att polisen inte skulle kunna se mig. jag kan ha trott att det var en t-rex som jagade mig?

det som kändes snabbt då var nog inte så snabbt och mitt försök till kamouflage var rätt bristfälligt, för de såg mig direkt. de bad mig komma till polisbilen, eftersom jag inte ville få mitt huvud avskjutet lydde jag orden. de frågade och frågade och jag var för full för att kunna svara. de frågade om mitt telenummer. men jag var inte säker, de frågade om min mors telenummer, men jag lackade och sa att jag kan inte mitt, hur fan skall jag kunna hennes? då började de skriva på boten. känns i efterhand som ett mindre mirakel att de inte sydde in på 10-15 år på direkten. men jag gick därifrån, glad i hågen med min lapp. lyckades på ett minst lika mirakulöst sätt få tag på en till taxi och fick honom till rätt adress. men där vart det problem. tre tungt sovande pojkar vaknar helst inte av en bippandes telefon. det var fläskigt med minusgrader ute och jag hade nog bara en kvart kvar att leva då de svarade i telefonen och jag vart räddad.

väl uppe i lägenheten åt jag upp boten sen trynade jag in.



men de 800 känns inte så farligt faktiskt. påväg till uppsala fick jag köra och jag var lätt törstläppig. 140 på 70 sträcka och det blixtrade till. på samma plats jag fått fortkörning förut, jäkla morgongåva. så jag är glad att jag har mitt körkort i säkertförvar fortfarande. men nästa fylla blir det pisslås på kuken.


orkade du läsa allt? jag orkade inte renskriva det iallafall. sorry.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0