en öl. en gång ingen gång.

 
nu när jag bantar så försöker jag undvika att dricka alkohol. jag får lite hjälp på traven av jobb och träning. jag får dricka, men jag gör det inte. men det hindrar mig inte från att tänka på det, alldeles förmycket kanske. 
 
jag tänkte på uttrycket dyngrak. att vara nästan avestafull. när man är dyng så är man ju allt annat än rak. skall det vara ett ironiskt uttryck? kul för att det är så lång från sanningen? eller blev det myntat av en berusad person?
 
ett annat uttryck jag tänkte på var fulla rättigheter, det hör man ju titt som tätt. klart rättigheterna är fulla, ingen går väl till en krog med nyktra rättigheter.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0