gud är god mot mig, han ger mig mat fast jag är lat, gud är god mot mig.

 
platsen är en kyrka och anledningen är en skolavslutning. jag kokar av ilska och får puls, alla sitter med nedböjda huvuden och talar tyst till gud, i sina egna huvuden. gud lär vara en gudabenådad multitaskare av sällan skådat slag. detta är ett beteende jag ej kan acceptera i guds hus, det är inte okej. sen såg jag att alla bara satt och lekte med sina telefoner när deras barn skrålade sommarvisor i sann midsommarfylleslagsanda. tänk de stackars barnen som övat och övat för att få lite uppmärksamhet av sina föräldrar som hellre spränger låtsas godis, men skit i det. poängen var att de lekte med luren inte talade med guden, och nu kunde jag slappna av och återgå till mina mer normala 45 slag per minut i vilopuls.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0