finlandspanska eller fin-ska eller span-ska om man sätter ihop dem. som svengelska


vi är fem personer i omklädningsrummet. fyra stycken som snackar spanska och skrattar och har kul. jag känner mig mobbad och utanför och börjar också skratta åt deras skämt. en av dem frågar - kan du spanska?
-nej, jag läste franska i skolan.
- jaha, så du kan franska då?
-lika bra som spanska.

så jag frågar om de läste svenska i skolan i Spanien. de bara skrattade till svar och fortsatte mobba mig.

skrattet är det närmaste vägen till en människa och den som gör ondast.

ska börja läsa spanska på kvällstid. synd att jag jobbar då varannan vecka. kanske får halva priset om jag bara lär mig halva språket? och finska skall jag läsa också. då kan man snacka med alla här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0