rastlös och sånt

 
vakna åtta, hoppa ur sängen, stuka foten. käka förfrukost, dricka kaffe, skita ur mig. kollar klockan, när får jag träna? tänker jag.
 
klockan tio, käka frukost. räkna bensinkvitton, många och långa. klippa tånaglar och handnaglar, många och långa. kaffe, skita ur mig. får jag träna snart? tänker jag. trimma näshår, gör en mohikanfrisyr, känner mig skittuff.
 
klockan elva, käka efterfrukost, apelsin och vitamin. träna på att stå på händer, slog rekord och sitt lilla huvud. vet inte om jag tycker mest synd om mig själv eller grannen under. mig själv så klart.
 
halvtolv, dra en näve pills, hjärtat sparkar som en unge i magen fast i bröstet, dra till gymmet, äntligen träna! står en dvärg på löpbandet, bra skjuts i pillrena, nåt dildoliknande objekt i fickan, näshårstrimmern, trimmar en gubbe som somnat i bänkpressen, blir fult så jag springer iväg, han vaknar, kubbar efter, dumt nog står jag på löpbandet och kommer ingenstans, får stryk.
 
halvtvå, sitter på möte och snackar engelska, blir förbannad på att spanjoren inte har undertext.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0