hemmafitte


nu börjar man bli gammal, förut hatade jag att laga mat. jag gjorde det så enkelt för mig som det bara var möjligt. det var mamma scans köttbullar och snabbmakaroner för hela slanten, ibland lyxade jag till det med ketchup eller böt ut makaronerna till förmån för pulvermos. men även fiskpinnar och blodpudding slank ner i magen. dessa maträtterna var hörnstenarna i min kost. allt skulle vara så tidseffektivt och enkelt som möjligt. maximalt uttnyttjande av den lediga tiden. jag skulle inte stå vid spisen som någon kvackande hemmafru.
men denna veckan har jag gjort egna köttbullar, ja hör och häpna. idag blev det jack daniels glaserad kyckling. en till mig, en till kycklingen. det kan vara kul att laga mat. nästa steg i utvecklingen kanske blir att ha sådana där grönsaker till maten, only time can tell.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0