bicycle


vad hände med det avesta jag växte upp i? där våld och kriminalitet frodades. anledningen till att jag kom på den frågeställningen är att min cykel har ståt olåst i flera nätter, utan att den blivit stulen. vart är världen på väg? vad kommer hända med världen om folk helt plötsligt har förstått begreppet, mitt och ditt.
förut kunde man ju knappt ha en macka på balkongen utan att den försvann, visst det kanske var en fågel som tog den, men det hör inte hit.
men mitt och ditt är nog ett ganska svårt begrepp att förstå. ta bara den där rädda barnen chefen, som i stället för att skicka pengarna som samlats in till rädda barn. så använder han dem till att skicka sin grabb till en fin skola och köpa massa nödvändiga grejer. eller staten som ska ha en tredje del av allt jag tjänar, liksom hallå, va fan det är jag som har jobbat, inte du staten!

men det var nog dumt att skriva detta på bloggen. nu kommer någon tjuvig person läsa detta och gå och sno cykeln i natt, och då måste jag gå till jobbet och blir sen. vad ska jag skylla på då? att det var bloggens fel? tror ni chefen köper det va? tror ni det? inte det? vilken tur, för jag säljer det inte!



mot oändligheten och vidare!!


Kommentarer
Postat av: Linda

oändligheten it is.. =)

2009-07-06 @ 23:41:36
URL: http://lickyloo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0