little old lady, don't you go dying on me!!


var iväg och tränade, men det var tydligen pensionersgymping eller liknande. det betyder att det är kö vid maskinerna, de är inte snabba våra senior citizens. man måste nog vänta till klockan ett eller två innan man kan gå och träna, det är ungdomstiderna det.

sen som den sanna smöris jag är, gick jag och köpte en påse cheezdoodels till mitt inte så glada hjärta.
det var två tanter i kön före mig, men det hade lika gärna kunnat vara ett helt hockeylag som stod och väntade på varsin korv.
det var en orgie i små mynt, rabattcheckar, lotter och krångel. den ena tanten hade vunnit på sin lott och skulle köpa en ny och ta ut en ny lott från vinsten. men tjuriga tanten i kassan sa att hon hade vunnit två lotter, så den skröpliga tanten blev jätte lycklig. sen kom tjuriga kassörskan tillbaka med bara en lott. skröpliga tanten blev orolig och frågade vad som stod på, hon skulle ju ha tre lotter, men då får hon ett snäsigt,

- de andra lotterna kommer, måste göra det här först.

sen går hon iväg och kommer tillbaka med endast en lott och säger minst lika snäsigt igen,

-det var bara en ny lott på den här.

stackars lilla skröpliga tant, som nyss var så lycklig, nu hade hela hennes värld raserats. när det väl var min tur efter tio, femton minuter och kön bakom mig växt sig oroväckande lång, säger tjuriga kassörskan ett snäsigt jag-måste-säga-det-här-för-det-har-min-chef-tvingat-mig-till-annars-får-jag-sparken-hej, jag besvara inte hejjet.

jag och skröpliga tanten: 1
tjuriga kassörskan: 0

men vad förväntar man sig när man handlar på okq8? tacka vet jag shell (där kröp smörisen fram igen).

Kommentarer
Postat av: Vronkan

OKQ8? Jag skulle ha gissat på Hemköp...

2009-07-12 @ 18:48:07
URL: http://jvil.blogg.se/
Postat av: Alexandra

vet du? jag har funderat en massa. "jag tycker faktiskt att jag har förändrats".

det har du, och jag älskar dig för det! <3

2009-07-13 @ 15:37:52
URL: http://xcarmen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0