talk of shame



känner alla till uttrycket, walk of shame? efter som det är så fint väder och jag är så glad då, så tänker jag spendera den tiden inne vid datorn och förklara vad walk of shame betyder för dem som inte visste det. snällt va?

det är dagen efter en rejäl fylla, från klockan 08:00 till klockan 11:00 lomar de hem med lättare huvudvärk och ibland viss ångest. de som var riktigt duktiga kanske till och med får stanna över en frukost, så de kommer lite senare. för dem som är lite yngre och träffar någon som bor hemma, kanske man till och med får träffa blivande svärmor innan man ens vet vad tjejen man nyss vuxenmyste med heter. men det är helt enkelt promenaden hem från bortamatchen.

men nu tänkte jag mynta ett nytt uttryck. det här utspelar sig innan "walken" och är oftas mycket mer ångestframkallande dagen efter. man vaknar efter ett riktigt fylleslag, tar upp mobilen och ser att 02:21 har man ringt just den personen man inte borde ringa ens i sitt bästa tillstånd, inte ens när man vunnit nobelpris i nått smart, och speciellt inte när man är på neandertalarnivå. det får helt enket heta, talk of shame.

så bästa medicinen mot bakfylleångest skulle helt enkelt vara en rikstäckande lag, där alla måste införskaffa mobiler med alkolås. det skulle rädda fler liv än dess föregångare på bilar.


Kommentarer
Postat av: janina

jag håller med till hundra :)

2009-06-23 @ 17:49:06
URL: http://www.metrobloggen.se/janinas

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0